9. třída

Charakteristika kategorie

9. třída je zcela specifická žákovská kategorie. Klade výrazné nároky nejen na sportovní stránku, ale má za úkol připravit hráče na co nejhladší přechod do dorostu. Je důležitá spolupráce trenér – hráč – rodič. Společně by měli pracovat na chápání nového rozměru jejich sportování. Tzn. přístup v tréninku, teorie, regenerace, strava, životospráva a tzv. „dělat něco navíc“. Rodiče by měli trenérovi pomoci vysvětlit svým dětem, že následující kategorie je již dvouročníková a tudíž je čeká tzv. „boj o místo“. Jejich snaha (trenér – rodič) by měla motivovat a nikoli stresovat. Zároveň je důležité hráčům vysvětlit a důsledně lpět víc než kdykoli jindy na důležitosti školy. Přísně trvat na komplexu škola – sport. Bývá totiž pravidlem, že jakmile „začne flákat jedno, vzápětí fláká i druhé“.

Tréninková náplň na ledě (utkání)

  • dávat do cvičení spojování činností (návaznost: zisk kotouče – rozehrávka – najetí – střelba – backcheck)
  • na individuálních dovednostech pracujeme ve smyslu zvýšení silovosti, rychlosti, razanci atd.
  • zařazujeme již častěji rovnovážná cvičení, v nichž jsou hráči nuceni kooperovat na vyšší úrovni
  • dělení tréninku útočníci – obránci (všichni dělají vše)
  • kombinace – vyjetí z kouta, přechod modré, obránci na modré, obránce – útočník
  • základy spolupráce celých pětic v útoku i obraně
  • přechody obrana – útok – útok – obrana (transition)
  • základy přesilovka – oslabení
  • zařazujeme již kondiční cvičení
  • součástí jsou stále hry (taktický i kondiční aspekt)
  • v utkání bychom měli vyžadovat po hráčích již jisté taktické chápání
  • dané úkoly by neměli brzdit kreativitu
  • mimo led bychom se měli zaměřit na jednotlivé pohybové schopnosti a využít je v jednotlivých hrách (rychlost, obratnost, síla, vytrvalost atd.)

Zásady a cíle

V této kategorii by si měli být hráči vědomi toho, že dělají kolektivní sport, a že by všechny své schopnosti a individuální dovednosti měli dát ve prospěch mužstva. Umět volit individuální či kombinační řešení. Trenér by měl dát hráčům najevo, že jsou pro něho všichni hráči důležití. Měl by mít snahu vyzvednout osobnost, hráči by měli vědět, že trenér dokáže ocenit slabšího hráče, který dá svých 100% na úkor „hvězdy“, která dá jen 80%. Hráči musí vědět, že víc dal slabší hráč, protože dal vše, co mohl. Naším cílem by měl být způsob hry, kdy hráči nemají výpadky (hráč – divák). Hráči by měli hru chápat jako nepřetržitý řetězec činností „napadám, získávám puk, přihrávám, najíždím, střílím, dobrusluji, svádím souboj atd.“. Měli bychom být schopni připravit jednotlivce, kteří chápou principy hry a její zásady. Jsou výraznými osobnostmi pro plynulý přechod do dorostu. Hráči by měli být na tuto situaci připraveni tak, aby byli odhodláni o svou šanci zabojovat a ne se jí bát!

Aktuálně na webu


partneři klubu